Süleyman Çelebi / Çeşni |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yazarın Diğer Yazıları |
|
Emanet ne demektir? |
|
|
ÇEŞNİ |
|
|
Bitmeyen bir savaştayız |
|
|
Değerli dostlar, |
|
|
Eleştirine kendine yap |
|
|
Düşünebilmek ne büyük nimet |
|
|
Namazın geldiği durum |
|
|
Akıl, kalp ve cinsiyet sıralamasının bir anlamı olmalı |
|
|
Türküm demekle olmaz |
|
|
Camilerin ve din görevlilerinin de haftası olur mu? |
|
|
Derdimi nasıl anlatmam lazım? |
|
|
CHP’nin gen haritası |
|
|
Kraliçenin ölümü ve düşündüklerim |
|
|
Beyni yakan sorular |
|
|
Af etme ve af dileme; |
|
|
Besmelesiz geçen ömürler |
|
|
Örnek Müslümanlık |
|
|
İnsan olmak... |
|
|
İnsan ne işe yarar? |
|
|
Kur’an-ı Kerim’de azgınlık tanımları |
|
|
Kurban Keserek Kurban Olabilmek |
|
|
Kazanma ve harcama ayarlarımızı yenilemek |
|
|
Hayrı hatırlayıp, kötülükten sakınma |
|
|
Bir Türlü Tanıyamadığımız Kitabımız |
|
|
Çoğaltılacaklarımız ve Azaltacaklarımız Var |
|
|
Müslüman mıyız? |
|
|
Müslüman mıyız? |
|
|
Sırtındaki Yükleri At, Mutlu Ol Kardeşim!.. |
|
|
İlimizin gururu Şehit Talha Bahadır |
|
|
Kalbi öldüren 10 şey... |
|
|
Aldatan ve hile yapan neyi kazanır? |
|
|
Ramazan ve Oruç |
|
|
İnfak inancımız ve kültürümüz |
|
|
RAMAZANA HAZIRLIK |
|
|
Bir Ömer Fitoz geçti buradan |
|
|
Trenle dünya yolculuğuna çıkmak |
|
|
Aşağılık kompleksine yeniliyoruz |
|
|
Beton atma, insan dik! |
|
|
Örnek Müslüman ve günümüz |
|
|
Kamu malını koruma emanete riayat |
|
|
Hasat zamanı öderiz |
|
|
RIZIK KORKUSU |
|
|
KARMAŞIK DÜNYA GÜNDEMLERİNDE YERİMİZ. |
|
|
KARMAŞIK DÜNYA GÜNDEMLERİNDE YERİMİZ. |
|
|
ERİYEN TOPLUMUMUZUN FİŞİNİ TAKMAK ZORUNDAYIZ |
|
|
DÜNYA BİR YIL DAHA YAŞLANDI: |
|
|
Beyhude Enerji İsrafı |
|
|
Dede Dünden Biraz Anlatsana (3) |
|
|
Dede Dünden Biraz Anlatsana (2) |
|
|
Dede Dünden Biraz Anlatsana (1) |
|
|
Güzelliğini Beğenmeyene Güzelleşme Seansları |
|
|
Lades, 1 Nisan ve Vahşi Avrupa |
|
|
Gezi Anıları |
|
|
Diyelim Ki Öldük |
|
|
Dilin Afetleri |
|
|
Camiler ve Din Görevlileri Haftası |
|
|
Devlet Her Şeyimi Karşılasın |
|
|
İnsan Bu; Su Misali |
|
|
Namaz Kılanı Nasıl Tanırız? |
|
|
Bitmeyen Sığınmacılar Tartışması |
|
|
Gençlerimize Vermediklerimiz |
|
|
Afganistan’ın Ağıtları Bitmiyor |
|
|
Her Şeye Karşı Vefa Borcu |
|
|
Yabancı Düşmanlığı, Muhtaçlara İmdat Olmak |
|
|
Bunca Hain Nerden Çıkıyor? |
|
|
Dünyanın Kenesi Olanlar |
|
|
Bayram ve Sıla-i Rahim |
|
|
Hatıralar Ne Kadar Önemli? |
|
|
Sebiller ve Su Kuyusu |
|
|
Çevremize Duyarlılık |
|
|
Müslümanlık ve Dürüstlük |
|
|
Akıl ve Akl-ı Selim Farkı |
|
|
Seyahat ve Medenilik |
|
|
Sahi Zekamızı İsraf Etmesek |
|
|
Zamanın Önemi |
|
|
İsrail Akıttığın Kanda Boğulasın |
|
|
Ramazan’ın Can Damarı |
|
|
İnfak Ayı Ramazan |
|
|
İnanç ve İmanın Önemi |
|
|
Ramazan Ayı |
|
|
Yandık Ya Allah |
|
|
Zayıflayan Değerlerimizden Cömertlik |
|
|
Her Şeye Karşı Vefa Borcu |
|
|
İkna Edilmiş Irgatlar |
|
|
MİLLET DARBEYLE SAVAŞI ÖĞRENDİ |
|
|
Doyumsuzlaşan insanlık |
|
|
Suriye anıları |
|
|
Mahrumiyetini çektiğimiz dostluk |
|
|
Hayat bir aksi sedadır |
|
|
Emekli oldun, artık öl... |
|
|
24 saatte kaç şükür gerek? |
|
|
Teknoloji tüm mahremiyetleri deşifre etti |
|
|
2021’den beklentilerimiz |
|
|
İman ve ikna |
|
|
Allah’ın rızası |
|
|
Yok olmamak için direniyoruz |
|
|
İnsansız dünya ve Kapitalizm |
|
|
Huzur vadeden ideolojileri çökerttik |
|
|
Öğretmenler sistemi kilitledi |
|
|
Akıl tutulması mı, akıl kilitlenmesi mi? |
|
|
Camilerden mahrumiyeti hissetmek |
|
|
Allah’ı dost edinmek |
|
|
Merhamet teşkilatı ve hayri STK’lar |
|
|
İmam Hatipler niçin var? |
|
|
Acaba dinimiz mi bizi mağdur ediyor? |
|
|
Katledilen Camilerimiz |
|
|
Covid-19’un bize verdiği ağır cezalar |
|
|
Sorumluluklarımız ve oturulan koltuklar |
|
|
Ben öğretmen olsaydım |
|
|
Kritik sorular! |
|
|
Balkan gezisinden değerlendirmeler |
|
|
Balkan gezisinden değerlendirmeler |
|
|
Bir güzel yorulan kuşak |
|
|
Yoklukla ve varlıkla sınavımız |
|
|
Dumura uğrayan değerlerimiz ve Kurban |
|
|
Doğada, doğal yaşamak |
|
|
Ve Ayasofya’yı açtık |
|
|
Vefa ve nankörlük |
|
|
Ahlakı olmayanın dini olur mu? |
|
|
Necip Fazıl’dan nasihatler |
|
|
Ayasofya ve cuma namazları |
|
|
Dünyayı akıllı hale getiren insan! |
|
|
Makam ve Mevkilere sığınmak |
|
|
Unutursan hatırlatırlar |
|
|
Elini taşın altına sokmak |
|
|
Dürüstlük kimden başlamalı? |
|
|
Ahlaksızlıklar ahlak yerine geçince |
|
|
Bir nefese bin şükür |
|
|
Hayatı anlamak |
|
|
Beterin beteri var |
|
|
Allah ıslah etsin hastaları |
|
|
Ya Rabbi Şükür |
|
|
Dünyanın tek gündemi Koronavirüs |
|
|
COVİD -19 / CORONAVİRÜS |
|
|
Ey Ahali Diye Bağırası Geliyor İnsanın |
|
|
OSMANLI TOKATI ve TÜRKLER |
|
|
MANEVİYAT TRENDİMİZ VE ÜÇ AYLAR |
|
|
YOĞUNLUKTAN BİRŞEY GÖREMİYORUZ |
|
|
30 AK PARTİLİYLE HASBİHAL |
|
|
HOYRATÇA KENDİMİZİ TÜKETİYORUZ |
|
|
DOLMUŞA BİNMEK |
|
|
İNANÇSIZLIK TAKINTISI |
|
|
26 İLME YÖNELME |
|
|
26.Bizde Arap Kaymakam, Libya’da Türk Başbakan; Sadullah Koloğlu |
|
|
24. YENİ YILIMIZ KUTLU OLSUN MU? |
|
|
ALLAH İÇİN YAPTIKLARIMIZA BİR BAKALIM |
|
|
ÜMİTLER BİTTİ Mİ YANİ? |
|
|
ERİTTİĞİMİZ DEĞERLERİMİZ |
|
|
20. İKNA ET, YÖNET, KULLAN |
|
|
SAÇMALIKLARLA MUTLU OLMAK |
|
|
MİLLİ AĞAÇLANDIRMA GÜNÜ |
|
|
DÜNYAYA GÜNDEM OLAN MİLLETİMİZ |
|
|
Makineleşen insan, robotik toplum |
|
|
BİNLERCE MAZERETİ KENARA KOYUP, YA ALLAH DEMEK |
|
|
ATEŞ BÖLGESİNDEYİZ |
|
|
DİN GÖREVLİLERİ VE CAMİLER HAFTASI |
|
|
OKULLARIMIZDA İMAM HATİP FARKI |
|
|
SUDAN PARA ALINIR MI? |
|
|
MERKEZ CAMİSİNDE İLGİNÇ BİR HATIRA |
|
|
UNUTKANLIK VE 17 AĞUSTOS |
|
|
TOPLUMUN DİNAMİKLERİ |
|
|
İNİSİYATİF ALABİLEN BÜROKRAT |
|
|
LİYAKAT VE KALİTE |
|
|
ÖNCE KENDİNDİMİZE BAKSAK |
|
|
NASIL ANLATSAM, KIVRANIYORUM |
|
|
TEKNOLOJİ VE DİRİLİŞ İMAM HATİP LİSESİ |
|
|
BİSMİLLAH İLE |
|
|
|
|
|
|
|
|
24 Kasım Öğretmenler Günü vesilesiyle ülkemizde kutsal görevi üstlenmiş bütün öğretmenlerimizin Öğretmenler Günü kutlu olsun. 24 Kasımda kutlamalar yapıldı, ancak pandemi döneminde Öğretmenler Günü önceki dönemlere göre sönük geçti. Pandeminin etki ettiği en önemli alanlardan birisi de eğitim, okullar ve öğretmenlerdir. Öğretmenler yüz yüze ders yapamaz duruma geldi. Sanal ortamda yapılan dersler öğretmen için yorucu, öğrenci için de cazip gözükmüyor. Bu nedenle eğitim düzeyinde bir endişe, bir telaş yaşıyoruz.
Ülkemizde bütün sanatkarları, fikir adamlarını, meslek mensuplarını öğretmenler yetiştirir. Eğitimin duraksaması imalat sektörü dahil, toplumun her alanını düşündürmektedir.
Aslında Kovid herkesin elini kolunu bağlamıştır. En samimi dostumuzda Merhaba edemezken, annemizin, babamızın, büyüklerimizin elini de öpemezken, en samimi dostumuzun cenazesi, düğününe gidemezken, yapılan düğün ve cenazelerin bile tadı tuzu kaçmışken, marketten bir yangından mal kaçırır gibi ihtiyaç alıp giderken eğitimin etkilenmemesi mümkün değil tabii ki.
Öğretmen olmayınca doktor ders alamıyor, hukukçuluğu ders alamıyor, diğer meslek mensupları, mühendislikler kısaca öğretmenin olduğu her yer eğitim ve öğretimden mahrum kalıyor. Böylece aslında ülken sistemi kilitleniyor öğretmenin ne kadar önemli bir görevi olduğunu bu pandemi sürecinde de görmüş olduk.
Ellbette ki Her meslek önemlidir ancak tüm mesleklerin babası öğretmenliktir. Öğretmenliğin kilitlenmesi aslında bütün mesleklerin kilitlenmesi anlamına gelmektedir. Korona olayı bütün meslekleri, ticareti, yaşam tarzını, kısaca hayatı tepeden tırnağa değiştirmiş, etkilemiş özellikle kısıtlamış durumdadır.
Aslında öğretmenlik mesleği kutsaldır denilirken, bu öylesine söylenmiş bir cümle değildir. Hz Peygamber ve önceki peygamberler de aynı zamanda bir öğretmendir. Bunlar insanların birçok noktada yitirmesine vesile olmuşlar, ayrıca okumayı öğrenmeyi tavsiye etmiştir. Dolayısıyla her öğretmen mesleğini icra ederken aynı zamanda dini açıdan da kutsal bir görev icra etmektedir. Bu bilinçle öğretmenimiz yetiştirdiği öğrencileri elinden geldi kadar zirve noktasına taşıma gayretiyle yetiştirilmelidir.
Öğretmenliği, din görevini bir para kazanma mesleği gibi düşünmek çok yanlıştır.
Çünkü öğretmenlik mesleği gerçekten bütün mesleklerin babası olarak düşünülmelidir.
Öğretmenlik Kutsal bir meslek çünkü öğretmen sadece öğrenciye bilgi yüklemez. Aynı zamanda toplumsal kuralları öğretir. Ahlak kurallarını öğretir, toplumun inancı olan İslam değerlerini yeni nesile aktarır. Dolayısıyla aynı zamanda bir eğiticidir. Şu anda bu yazıyı Kütahya'nın Çavdarhisar ilçesinden yazmaktayım. Burada yaptığımız okul ziyaretinde okul müdürümüz ve öğretmenlerimiz öğrencilerin çok saygılı, geleneklerine gözeneklerine, değerlerine bağlı olduğunu, öğretmenin dersini çok rahat isteyebileceğini, bunun da başarıya yansıdığını ifade etti. Ancak ülkemizin gelişmiş bölgelerinde aynı durumu söyleyemiyoruz. Gelişmiş bölgelerimizde öğretmenlerimiz derslere girdiğinde, öğrencilere genellikle dersleri dinletemediklerini, öğrencilerin kural tanımadıklarını, saygı sevgi sınırlarını bilmediklerini, ifade etmektedirler. Bu öğrencileri kim yetiştirdi? Öncelikle bunların aileleri. Bunların ailelerini kim yetiştirdi? Yine öğretmenlerimiz. Yani dünün öğretmenleri, bu günkü öğretmen ve velilerini yetiştirdiler. Bu günkü arızalar dün hata yapan öğretmenin ürünüdür.
Öğretmenleri çocuklara özgüven, itiraz kültürü, sorgulama, milli manevi değerleri tartışma, aşırı özgürlük gibi kavramlar altında vermiş oldukları ahlaki değerler bugün aileleri oluşturmakta, bu aileler de yetişen öğrenciler de hiçbir kural tanımadan bir hayat yaşamayı tercih etmektedir.
Bu ise artık yönetilebilir bir durum değildir. Eğitim ciddi çileden çıkartmaktadır ve eğitimci yani öğretmen, öğrenciye dersini anlatıp "öğrenci ister anlasın ister anlamasın, zaten öğrenciyi tehdit edemeyiz, ikaz edemeyiz, ailesini çağırsak ailesine söz dinletemeyiz" düşüncesiyle böyle davranabilmektedir. Öyleyse gerçekten toplumun mimarı olan öğretmenler, yani toplumu inşa eden bütün meslek mensupları ve bütün toplumun ihtiyaçlarını karşılayan kitleler öğretmenlerin elinden geçtiğine göre gerçekten öğretmenler önemli bir meslek idame ettiriyor. Bu mesleğin farkında ve sorumluluğunda olması gerekir. Elbette ki öğretmenlerimiz bunlara dikkat ediyor ancak herkesin farklı bir inancı farklı bir ideolojik yapısı özgürlüğü tanımlaması, hürriyeti tanımlaması, çok farklı olduğu için yetişen bir nesil de farklı farklı şekilde yetişebilmektedir. Öğretmenlik gerçekten çok önemli bir meslektir. Pandemi döneminde öğretmenlerimizin pasif duruma düşmesi toplumda önemli bir tedirginlik oluşturmaktadır. Gençliğimizin geleceği noktasında duamız, bu pandemi döneminin en kısa sürede geçmesi öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin, işleri başına dönmesi, ülkemizin bu beladan kurtulmasıdır.
|