-  Kurumsal  -  Reklam  -  İletişim 19 Nisan 2024 Cuma
       Güncel  -   Siyaset  -   İlçeler  -   Eğitim  -   Güncel  -   Magazin  -   Spor  -   Sağlık  -   Diğer  -   Kültür Sanat  -  
 
      
 
Başlıksız Belge
  İmam Hatipler niçin var? 22.10.2020
Süleyman Çelebi  /  Çeşni
 Yazarın Diğer Yazıları
 Emanet ne demektir?
 ÇEŞNİ
 Bitmeyen bir savaştayız
 Değerli dostlar,
 Eleştirine kendine yap
 Düşünebilmek ne büyük nimet
 Namazın geldiği durum
  Akıl, kalp ve cinsiyet sıralamasının bir anlamı olmalı
  Türküm demekle olmaz
 Camilerin ve din görevlilerinin de haftası olur mu?
 Derdimi nasıl anlatmam lazım?
 CHP’nin gen haritası
 Kraliçenin ölümü ve düşündüklerim
 Beyni yakan sorular
  Af etme ve af dileme;
 Besmelesiz geçen ömürler
 Örnek Müslümanlık
 İnsan olmak...
 İnsan ne işe yarar?
  Kur’an-ı Kerim’de azgınlık tanımları
 Kurban Keserek Kurban Olabilmek
 Kazanma ve harcama ayarlarımızı yenilemek
 Hayrı hatırlayıp, kötülükten sakınma
 Bir Türlü Tanıyamadığımız Kitabımız
 Çoğaltılacaklarımız ve Azaltacaklarımız Var
 Müslüman mıyız?
 Müslüman mıyız?
 Sırtındaki Yükleri At, Mutlu Ol Kardeşim!..
 İlimizin gururu Şehit Talha Bahadır
 Kalbi öldüren 10 şey...
 Aldatan ve hile yapan neyi kazanır?
 Ramazan ve Oruç
 İnfak inancımız ve kültürümüz
 RAMAZANA HAZIRLIK
 Bir Ömer Fitoz geçti buradan
 Trenle dünya yolculuğuna çıkmak
 Aşağılık kompleksine yeniliyoruz
 Beton atma, insan dik!
 Örnek Müslüman ve günümüz
 Kamu malını koruma emanete riayat
 Hasat zamanı öderiz
 RIZIK KORKUSU
 KARMAŞIK DÜNYA GÜNDEMLERİNDE YERİMİZ.
 KARMAŞIK DÜNYA GÜNDEMLERİNDE YERİMİZ.
 ERİYEN TOPLUMUMUZUN FİŞİNİ TAKMAK ZORUNDAYIZ
 DÜNYA BİR YIL DAHA YAŞLANDI:
 Beyhude Enerji İsrafı
 Dede Dünden Biraz Anlatsana (3)
 Dede Dünden Biraz Anlatsana (2)
 Dede Dünden Biraz Anlatsana (1)
 Güzelliğini Beğenmeyene Güzelleşme Seansları
 Lades, 1 Nisan ve Vahşi Avrupa
  Gezi Anıları
 Diyelim Ki Öldük
 Dilin Afetleri
 Camiler ve Din Görevlileri Haftası
 Devlet Her Şeyimi Karşılasın
 İnsan Bu; Su Misali
 Namaz Kılanı Nasıl Tanırız?
 Bitmeyen Sığınmacılar Tartışması
 Gençlerimize Vermediklerimiz
 Afganistan’ın Ağıtları Bitmiyor
 Her Şeye Karşı Vefa Borcu
 Yabancı Düşmanlığı, Muhtaçlara İmdat Olmak
 Bunca Hain Nerden Çıkıyor?
 Dünyanın Kenesi Olanlar
 Bayram ve Sıla-i Rahim
 Hatıralar Ne Kadar Önemli?
 Sebiller ve Su Kuyusu
 Çevremize Duyarlılık
 Müslümanlık ve Dürüstlük
 Akıl ve Akl-ı Selim Farkı
 Seyahat ve Medenilik
 Sahi Zekamızı İsraf Etmesek
 Zamanın Önemi
 İsrail Akıttığın Kanda Boğulasın
 Ramazan’ın Can Damarı
 İnfak Ayı Ramazan
 İnanç ve İmanın Önemi
 Ramazan Ayı
 Yandık Ya Allah
 Zayıflayan Değerlerimizden Cömertlik
 Her Şeye Karşı Vefa Borcu
 İkna Edilmiş Irgatlar
 MİLLET DARBEYLE SAVAŞI ÖĞRENDİ
 Doyumsuzlaşan insanlık
 Suriye anıları
 Mahrumiyetini çektiğimiz dostluk
 Hayat bir aksi sedadır
 Emekli oldun, artık öl...
 24 saatte kaç şükür gerek?
 Teknoloji tüm mahremiyetleri deşifre etti
 2021’den beklentilerimiz
 İman ve ikna
 Allah’ın rızası
 Yok olmamak için direniyoruz
 İnsansız dünya ve Kapitalizm
 Huzur vadeden ideolojileri çökerttik
 Öğretmenler sistemi kilitledi
 Akıl tutulması mı, akıl kilitlenmesi mi?
 Camilerden mahrumiyeti hissetmek
 Allah’ı dost edinmek
 Merhamet teşkilatı ve hayri STK’lar
 İmam Hatipler niçin var?
 Acaba dinimiz mi bizi mağdur ediyor?
 Katledilen Camilerimiz
 Covid-19’un bize verdiği ağır cezalar
 Sorumluluklarımız ve oturulan koltuklar
 Ben öğretmen olsaydım
 Kritik sorular!
 Balkan gezisinden değerlendirmeler
 Balkan gezisinden değerlendirmeler
 Bir güzel yorulan kuşak
 Yoklukla ve varlıkla sınavımız
 Dumura uğrayan değerlerimiz ve Kurban
 Doğada, doğal yaşamak
 Ve Ayasofya’yı açtık
 Vefa ve nankörlük
 Ahlakı olmayanın dini olur mu?
 Necip Fazıl’dan nasihatler
 Ayasofya ve cuma namazları
 Dünyayı akıllı hale getiren insan!
 Makam ve Mevkilere sığınmak
 Unutursan hatırlatırlar
  Elini taşın altına sokmak
 Dürüstlük kimden başlamalı?
 Ahlaksızlıklar ahlak yerine geçince
 Bir nefese bin şükür
 Hayatı anlamak
 Beterin beteri var
 Allah ıslah etsin hastaları
 Ya Rabbi Şükür
 Dünyanın tek gündemi Koronavirüs
 COVİD -19 / CORONAVİRÜS
 Ey Ahali Diye Bağırası Geliyor İnsanın
 OSMANLI TOKATI ve TÜRKLER
 MANEVİYAT TRENDİMİZ VE ÜÇ AYLAR
 YOĞUNLUKTAN BİRŞEY GÖREMİYORUZ
 30 AK PARTİLİYLE HASBİHAL
 HOYRATÇA KENDİMİZİ TÜKETİYORUZ
 DOLMUŞA BİNMEK
 İNANÇSIZLIK TAKINTISI
 26 İLME YÖNELME
 26.Bizde Arap Kaymakam, Libya’da Türk Başbakan; Sadullah Koloğlu
 24. YENİ YILIMIZ KUTLU OLSUN MU?
  ALLAH İÇİN YAPTIKLARIMIZA BİR BAKALIM
 ÜMİTLER BİTTİ Mİ YANİ?
 ERİTTİĞİMİZ DEĞERLERİMİZ
 20. İKNA ET, YÖNET, KULLAN
 SAÇMALIKLARLA MUTLU OLMAK
 MİLLİ AĞAÇLANDIRMA GÜNÜ
  DÜNYAYA GÜNDEM OLAN MİLLETİMİZ
 Makineleşen insan, robotik toplum
 BİNLERCE MAZERETİ KENARA KOYUP, YA ALLAH DEMEK
 ATEŞ BÖLGESİNDEYİZ
 DİN GÖREVLİLERİ VE CAMİLER HAFTASI
  OKULLARIMIZDA İMAM HATİP FARKI
 SUDAN PARA ALINIR MI?
 MERKEZ CAMİSİNDE İLGİNÇ BİR HATIRA
  UNUTKANLIK VE 17 AĞUSTOS
 TOPLUMUN DİNAMİKLERİ
 İNİSİYATİF ALABİLEN BÜROKRAT
 LİYAKAT VE KALİTE
 ÖNCE KENDİNDİMİZE BAKSAK
 NASIL ANLATSAM, KIVRANIYORUM
 TEKNOLOJİ VE DİRİLİŞ İMAM HATİP LİSESİ
 BİSMİLLAH İLE
 

Bu hafta 12-19 Ekim “İmam Hatipler Haftası” vesilesiyle Türkiye’nin öneli okullarından biri olan İmam Hatip Okullarını yeterince tanımayan kesimlere katkı sunması adına bu konuya temas etmek isterim.

İmam hatiplerin doğuşu nasıl olmuştur? 

Hepimiz biliriz ki batıda din ortaçağ karanlığını oluşturduğu, aydınlanma dönemiyle dinin hayat dışına atılmasının gelişmenin önündeki yegane sebep olduğu düşünülerek kilise ve kilisenin otoritesi kısıtlandı, hatta yok edildi. Batıda kilise hakkındaki bu karar tamamen olmasa da büyük oranda doğruydu. Çünkü kilise dünyaya ait görüşleri olmayan, tamamen ahireti özendiren bir konumdaydı. Engizisyon mahkemeleri baskının zirvesiydi. Batı bu süreçten sonra gerçekten gelişme fırsatını yakaladı. Türkiye’de devrimlerin etkin olduğu dönemde de aynı gerekçelerle din kenara itilmiş, gelişmenin ve bilimin önünü tıkadığı düşünülmüştü. Bu vesileyle camiler, ezanların okunması, medreseler hatta yazı bile bu gerekçelerle kapatıldı, değiştirildi, kısıtlandı. 

Bu amaçla yapılan devrimlere seksen yıl sonra geri dönüp baktığımızda, ülkemizin hiç de ilerleyemediğini, bizden çok daha geri durumlarda olan bazı devletlerin bizi sollayıp dünyada söz sahibi olduğunu gördük. Belki son yirmi yılda yine dini hassasiyetli iktidarlar sayesinde ülke bir sıçrama yaşadığına şahit olduk. Demek ki engel olan din veya dini hassasiyet değil, idarecilerin ufku, feraseti, çalışkanlığı, azmi, korkusuzluğu; ayrıca bilim adamların marjinallikten uzak, dış güçlerin hakimiyetinden kurtulup milli bakışlarla yapacağı çalışmalarla da ilgiliydi.

Asıl konumuza dönersek, dinin sosyal hayat dışına itilmesi Türkiye’de bir zaman sonra artık cenaze yıkayacak kimsenin, namaz kıldıracak imamın olmamasıyla karşı karşıya kaldı. Bu talep en azından Müslümanların bu hizmetlerini yürütecek kurslar veya okulların açılmasını gündeme getirdi. Birinci devresi 4, ikinci devresi 3 yıl olan 7 yıl süreli ve bir bütün teşkil eden İmam Hatip Okulları 1951-1952 döneminde 7 ilde açıldı. 1963-1964 öğretim yılında İmam Hatip Okulları'na ilk defa parasız yatılı öğrenci alınmaya başladı. Okullar tamamen halktan toplanan yardımlarla yapılıyor, sonra devlete teslim ediliyordu. Aslında bu başlangıç imam hatiplerin ilk üvey evlat muamelesiydi. Bu okullarda modern imam yetiştirme hedefleniyordu. Din ile medeni hayatı mezcedecek imam. Bu bakımdan okulların müfredatına Kuran, Arapça, tefsir, hadis, fıkıh, hitabet, kelam, akait dersleri yanında; felsefe, tarih, coğrafya, matematik, resim, müzik, İngilizce, Fransızca, Almanca gibi dersler de konmuştu. Dolayısı ile İmam hatip öğrencisi hem liseyi okumuş oluyordu, hem de teolojik dersleri okuyarak müspet ilimle dini ilimleri aynı potada değerlendirip kıyaslama imkanı oluyordu.

Daha sonraki süreçlerde bu okulları bitiren öğrenciler de diğer öğrenciler gibi üniversitenin değişik fakültelerine girebilmek için herkesin katıldığı sınavlara katılıp, üstün başarılar sağlamayı başardılar. Bu ideolojik muhalif kesimin dikkatini çekti ve bazı kısıtlamalar, okulların sayısını azaltma, fişlenmiş okullar konumuna düşürüldü. Bu üvey evlat muamelesi okulları tökezletti, öğrenci sayısını iyice dip yaptırdı.

İmam hatiplerin ülke çapında silinmesi doyumsuz, sorumsuz, ahlaki kaygı veren, şüphe uyandıran bir neslin yetişmesine neden oldu. Dindar nesil yetiştirme adına son dönem siyaseti İmam hatiplere yeni bir format verdi. Bu gün imam hatipler dini ilimler yanında kültür dersleri ve müspet ilim derslerini almakla da kalmadı. Mesela kısa zamanda  yabancı dilde önceki dillere ek, İspanyolca, Rusça, Çince, Japonca, Farsça gibi yabancı diller; Fen liseleri ayarında matematik ve fen dersleri de almaya başladı. Diğer yandan teknolojik gelişmeleri keşfetme adına TÜBİTAK projeleri, Teknofest yarışmalarında derece alabilecek seviyede iddia sahibi oldular. Edebiyatta, sanatta, sporda ciddi dereceler elde ediyorlar. Müzikte profesyonel koro ve enstrüman ekipleri kuran imam hatip Okullarımız bulunuyor. İlahiyat ve Diyanet alanında kendini geliştirmek isteyenlere Hafızlık İmam Hatip okulları, Arapça ağırlıklı dil okulları açıldı. 

Bu yıl ilk meyvelerini vermeye başlayan bu Proje Anadolu İmam Hatiplerden YKS 2020’de ilk 10’da 3 öğrenci, ilk 50’de 15 öğrenci yer aldı. Geçen yıl ve bu yıl YKS sonuçlarının karşılaştırıldığı Milli Eğitim raporuna göre, başarı sıralamasında ilk 100’de 19, ilk 500’de 109, ilk 1000’de 214 öğrenci yer aldı. İlk 5 binde 964, ilk 10 binde 1673, ilk 15 binde 2 bin 359, ilk 20 binde 3 bin 54, ilk 50 binde 7 bin 23, ilk 100 binde 14 bin 861 öğrenci yer aldı.

Raporda, imam hatiplerin başarısının 2019 YKS’ye göre ciddi oranlarda artış gösterdiğine de dikkat çekiliyor. Buna göre ilk 500’de yüzde 13,54; ilk 1000’de 27,38; ilk 5 binde 44,10; ilk 10 binde 36, ilk 15 binde 37; artış sağlandığı görülmektedir. Bu başarı her yıl artacaktır.

İmam Hatiplerin bu başarısı halkın ciddi talebini doğurunca, devlet de okul arzını geliştirmiş, İmam Hatip Okulunu tercih eden her öğrencinin dışarıda kalmaması için gerekli çalışmaları yürütmüştür. Dolayısıyla artık okullar halk tarafından değil, devlet tarafından inşa edilmekte ve tefriş edilmektedir. Sınavla girilen ayrıcalıklı okullar arasına girmeyi başarmış, öğrencilerin ciddi taleplerini artık hepimiz görmekteyiz. İmam hatipliye artık cenaze yıkayıcısı gözüyle değil, bilim adamı, geleceğin siyasetçisi, hakimi, savcısı, mucidi, doktor, mühendisi gözüyle bakılmaya başlanmıştır. 

Bu okullarımızın şu anki başarısında bir diğer önemli etken, okul idarecileri ve öğretmenlerinin mesai gözetmeden hummalı bir şekilde çalışmalarıdır. Öğrenciler değişik kurslarla desteklenmekte, hobi ve sanatsal etkinliklerle dinlendirilirken bir yandan da el becerileri kazandırılmaktadır. Veliler eskiden olduğu gibi öğrenciyi okula verip onu okulda unutmuyor. Takibatını yapıyor, öğretmenleriyle teşriki mesaide bulunurken, eğitim için ciddi harcamaları da göze almış bulunuyorlar.

Bütün bu olumlu bakış ve fedakar çalışmalar okullarımızı beklediğimiz yerlere doğru ulaştırmaktadır. Bu gün toplumda bulunan ciddi ahlaki zaaflar, İmam Hatip öğrencilerimizi de olumsuz etkileyebilmektedir. Öğrencilerimizden İmam Hatip adından dolayı elli yaşındaki bir insanın olgunluğu beklense de, bu mümkün değildir. Okula ilk gelişiyle, mezuniyet sürecinde öğrencinin kazandığı güzel davranışlar, haram-helal duyarlığı, yardım severlik, ibadetlerindeki hassasiyet konularında da güzel bir konuma geldiklerini müşahede etmekteyiz.

İmam Hatipliler Haftası vesilesiyle bu okullarımızı kısaca masaya yatırmamız, tarihçesine ve günümüzdeki konumuna bakmamız, bir Çiftlikköy İmam Hatipliler Dernek Başkanı olarak benim için önem arz etmektedir.  Keşke tüm okullarımızın formatı bu şekilde olsa, tüm okullarımızdan ülkemiz için daha hassas nesiller yetişse, dini ile güncel hayatı, teknolojiyi ve bilimi bir arada değerlendirebilse ne ala olur. İmam hatip okullarımızı devletin yaptırdığı gibi, %99’u Müslüman olan ülkemizde camilerimizi de tip projelerle devletimiz yapsa. İhtiyaca göre, israfa kaçmadan, yap-yıka gerek kalmadan mimarisi ile  gözleri dolduran camilerimiz olsa. Bunlar da benim temennilerim. Sağlıkla, esenlikle, afiyetle kalın.

 

      Köşe Yazarları

Ayhan Polat
Kalemin Gölgesi

‘Ahde Vefa Gecesi’nden alnımızın akıyla çıktık
İdris Durmuş


GÜNDEM SU
Süleyman Çelebi
Çeşni

Emanet ne demektir?

Copyright © 1995 - 2024
       Güncel  -   Siyaset  -   İlçeler  -   Eğitim  -   Güncel  -   Magazin  -   Spor  -   Sağlık  -   Diğer  -   Kültür Sanat  -  

Yalova Haber  -  Çiftlikköy Haber  -  Çınarcık Haber
 
Bu sitede yer alan tüm metin, resim ve içeriğin hakları www.ciftlikkoy.com.tr'a aittir. Haber, yazı ve fotoğraflar hiç bir şekilde kaynak gösterilerek dahi kullanılamaz. Kullanılması halinde yasal işlem başlatılır!