Süleyman Çelebi / Çeşni |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yazarın Diğer Yazıları |
|
Emanet ne demektir? |
|
|
ÇEŞNİ |
|
|
Bitmeyen bir savaştayız |
|
|
Değerli dostlar, |
|
|
Eleştirine kendine yap |
|
|
Düşünebilmek ne büyük nimet |
|
|
Namazın geldiği durum |
|
|
Akıl, kalp ve cinsiyet sıralamasının bir anlamı olmalı |
|
|
Türküm demekle olmaz |
|
|
Camilerin ve din görevlilerinin de haftası olur mu? |
|
|
Derdimi nasıl anlatmam lazım? |
|
|
CHP’nin gen haritası |
|
|
Kraliçenin ölümü ve düşündüklerim |
|
|
Beyni yakan sorular |
|
|
Af etme ve af dileme; |
|
|
Besmelesiz geçen ömürler |
|
|
Örnek Müslümanlık |
|
|
İnsan olmak... |
|
|
İnsan ne işe yarar? |
|
|
Kur’an-ı Kerim’de azgınlık tanımları |
|
|
Kurban Keserek Kurban Olabilmek |
|
|
Kazanma ve harcama ayarlarımızı yenilemek |
|
|
Hayrı hatırlayıp, kötülükten sakınma |
|
|
Bir Türlü Tanıyamadığımız Kitabımız |
|
|
Çoğaltılacaklarımız ve Azaltacaklarımız Var |
|
|
Müslüman mıyız? |
|
|
Müslüman mıyız? |
|
|
Sırtındaki Yükleri At, Mutlu Ol Kardeşim!.. |
|
|
İlimizin gururu Şehit Talha Bahadır |
|
|
Kalbi öldüren 10 şey... |
|
|
Aldatan ve hile yapan neyi kazanır? |
|
|
Ramazan ve Oruç |
|
|
İnfak inancımız ve kültürümüz |
|
|
RAMAZANA HAZIRLIK |
|
|
Bir Ömer Fitoz geçti buradan |
|
|
Trenle dünya yolculuğuna çıkmak |
|
|
Aşağılık kompleksine yeniliyoruz |
|
|
Beton atma, insan dik! |
|
|
Örnek Müslüman ve günümüz |
|
|
Kamu malını koruma emanete riayat |
|
|
Hasat zamanı öderiz |
|
|
RIZIK KORKUSU |
|
|
KARMAŞIK DÜNYA GÜNDEMLERİNDE YERİMİZ. |
|
|
KARMAŞIK DÜNYA GÜNDEMLERİNDE YERİMİZ. |
|
|
ERİYEN TOPLUMUMUZUN FİŞİNİ TAKMAK ZORUNDAYIZ |
|
|
DÜNYA BİR YIL DAHA YAŞLANDI: |
|
|
Beyhude Enerji İsrafı |
|
|
Dede Dünden Biraz Anlatsana (3) |
|
|
Dede Dünden Biraz Anlatsana (2) |
|
|
Dede Dünden Biraz Anlatsana (1) |
|
|
Güzelliğini Beğenmeyene Güzelleşme Seansları |
|
|
Lades, 1 Nisan ve Vahşi Avrupa |
|
|
Gezi Anıları |
|
|
Diyelim Ki Öldük |
|
|
Dilin Afetleri |
|
|
Camiler ve Din Görevlileri Haftası |
|
|
Devlet Her Şeyimi Karşılasın |
|
|
İnsan Bu; Su Misali |
|
|
Namaz Kılanı Nasıl Tanırız? |
|
|
Bitmeyen Sığınmacılar Tartışması |
|
|
Gençlerimize Vermediklerimiz |
|
|
Afganistan’ın Ağıtları Bitmiyor |
|
|
Her Şeye Karşı Vefa Borcu |
|
|
Yabancı Düşmanlığı, Muhtaçlara İmdat Olmak |
|
|
Bunca Hain Nerden Çıkıyor? |
|
|
Dünyanın Kenesi Olanlar |
|
|
Bayram ve Sıla-i Rahim |
|
|
Hatıralar Ne Kadar Önemli? |
|
|
Sebiller ve Su Kuyusu |
|
|
Çevremize Duyarlılık |
|
|
Müslümanlık ve Dürüstlük |
|
|
Akıl ve Akl-ı Selim Farkı |
|
|
Seyahat ve Medenilik |
|
|
Sahi Zekamızı İsraf Etmesek |
|
|
Zamanın Önemi |
|
|
İsrail Akıttığın Kanda Boğulasın |
|
|
Ramazan’ın Can Damarı |
|
|
İnfak Ayı Ramazan |
|
|
İnanç ve İmanın Önemi |
|
|
Ramazan Ayı |
|
|
Yandık Ya Allah |
|
|
Zayıflayan Değerlerimizden Cömertlik |
|
|
Her Şeye Karşı Vefa Borcu |
|
|
İkna Edilmiş Irgatlar |
|
|
MİLLET DARBEYLE SAVAŞI ÖĞRENDİ |
|
|
Doyumsuzlaşan insanlık |
|
|
Suriye anıları |
|
|
Mahrumiyetini çektiğimiz dostluk |
|
|
Hayat bir aksi sedadır |
|
|
Emekli oldun, artık öl... |
|
|
24 saatte kaç şükür gerek? |
|
|
Teknoloji tüm mahremiyetleri deşifre etti |
|
|
2021’den beklentilerimiz |
|
|
İman ve ikna |
|
|
Allah’ın rızası |
|
|
Yok olmamak için direniyoruz |
|
|
İnsansız dünya ve Kapitalizm |
|
|
Huzur vadeden ideolojileri çökerttik |
|
|
Öğretmenler sistemi kilitledi |
|
|
Akıl tutulması mı, akıl kilitlenmesi mi? |
|
|
Camilerden mahrumiyeti hissetmek |
|
|
Allah’ı dost edinmek |
|
|
Merhamet teşkilatı ve hayri STK’lar |
|
|
İmam Hatipler niçin var? |
|
|
Acaba dinimiz mi bizi mağdur ediyor? |
|
|
Katledilen Camilerimiz |
|
|
Covid-19’un bize verdiği ağır cezalar |
|
|
Sorumluluklarımız ve oturulan koltuklar |
|
|
Ben öğretmen olsaydım |
|
|
Kritik sorular! |
|
|
Balkan gezisinden değerlendirmeler |
|
|
Balkan gezisinden değerlendirmeler |
|
|
Bir güzel yorulan kuşak |
|
|
Yoklukla ve varlıkla sınavımız |
|
|
Dumura uğrayan değerlerimiz ve Kurban |
|
|
Doğada, doğal yaşamak |
|
|
Ve Ayasofya’yı açtık |
|
|
Vefa ve nankörlük |
|
|
Ahlakı olmayanın dini olur mu? |
|
|
Necip Fazıl’dan nasihatler |
|
|
Ayasofya ve cuma namazları |
|
|
Dünyayı akıllı hale getiren insan! |
|
|
Makam ve Mevkilere sığınmak |
|
|
Unutursan hatırlatırlar |
|
|
Elini taşın altına sokmak |
|
|
Dürüstlük kimden başlamalı? |
|
|
Ahlaksızlıklar ahlak yerine geçince |
|
|
Bir nefese bin şükür |
|
|
Hayatı anlamak |
|
|
Beterin beteri var |
|
|
Allah ıslah etsin hastaları |
|
|
Ya Rabbi Şükür |
|
|
Dünyanın tek gündemi Koronavirüs |
|
|
COVİD -19 / CORONAVİRÜS |
|
|
Ey Ahali Diye Bağırası Geliyor İnsanın |
|
|
OSMANLI TOKATI ve TÜRKLER |
|
|
MANEVİYAT TRENDİMİZ VE ÜÇ AYLAR |
|
|
YOĞUNLUKTAN BİRŞEY GÖREMİYORUZ |
|
|
30 AK PARTİLİYLE HASBİHAL |
|
|
HOYRATÇA KENDİMİZİ TÜKETİYORUZ |
|
|
DOLMUŞA BİNMEK |
|
|
İNANÇSIZLIK TAKINTISI |
|
|
26 İLME YÖNELME |
|
|
26.Bizde Arap Kaymakam, Libya’da Türk Başbakan; Sadullah Koloğlu |
|
|
24. YENİ YILIMIZ KUTLU OLSUN MU? |
|
|
ALLAH İÇİN YAPTIKLARIMIZA BİR BAKALIM |
|
|
ÜMİTLER BİTTİ Mİ YANİ? |
|
|
ERİTTİĞİMİZ DEĞERLERİMİZ |
|
|
20. İKNA ET, YÖNET, KULLAN |
|
|
SAÇMALIKLARLA MUTLU OLMAK |
|
|
MİLLİ AĞAÇLANDIRMA GÜNÜ |
|
|
DÜNYAYA GÜNDEM OLAN MİLLETİMİZ |
|
|
Makineleşen insan, robotik toplum |
|
|
BİNLERCE MAZERETİ KENARA KOYUP, YA ALLAH DEMEK |
|
|
ATEŞ BÖLGESİNDEYİZ |
|
|
DİN GÖREVLİLERİ VE CAMİLER HAFTASI |
|
|
OKULLARIMIZDA İMAM HATİP FARKI |
|
|
SUDAN PARA ALINIR MI? |
|
|
MERKEZ CAMİSİNDE İLGİNÇ BİR HATIRA |
|
|
UNUTKANLIK VE 17 AĞUSTOS |
|
|
TOPLUMUN DİNAMİKLERİ |
|
|
İNİSİYATİF ALABİLEN BÜROKRAT |
|
|
LİYAKAT VE KALİTE |
|
|
ÖNCE KENDİNDİMİZE BAKSAK |
|
|
NASIL ANLATSAM, KIVRANIYORUM |
|
|
TEKNOLOJİ VE DİRİLİŞ İMAM HATİP LİSESİ |
|
|
BİSMİLLAH İLE |
|
|
|
|
|
|
|
|
Bu hafta 12-19 Ekim “İmam Hatipler Haftası” vesilesiyle Türkiye’nin öneli okullarından biri olan İmam Hatip Okullarını yeterince tanımayan kesimlere katkı sunması adına bu konuya temas etmek isterim.
İmam hatiplerin doğuşu nasıl olmuştur?
Hepimiz biliriz ki batıda din ortaçağ karanlığını oluşturduğu, aydınlanma dönemiyle dinin hayat dışına atılmasının gelişmenin önündeki yegane sebep olduğu düşünülerek kilise ve kilisenin otoritesi kısıtlandı, hatta yok edildi. Batıda kilise hakkındaki bu karar tamamen olmasa da büyük oranda doğruydu. Çünkü kilise dünyaya ait görüşleri olmayan, tamamen ahireti özendiren bir konumdaydı. Engizisyon mahkemeleri baskının zirvesiydi. Batı bu süreçten sonra gerçekten gelişme fırsatını yakaladı. Türkiye’de devrimlerin etkin olduğu dönemde de aynı gerekçelerle din kenara itilmiş, gelişmenin ve bilimin önünü tıkadığı düşünülmüştü. Bu vesileyle camiler, ezanların okunması, medreseler hatta yazı bile bu gerekçelerle kapatıldı, değiştirildi, kısıtlandı.
Bu amaçla yapılan devrimlere seksen yıl sonra geri dönüp baktığımızda, ülkemizin hiç de ilerleyemediğini, bizden çok daha geri durumlarda olan bazı devletlerin bizi sollayıp dünyada söz sahibi olduğunu gördük. Belki son yirmi yılda yine dini hassasiyetli iktidarlar sayesinde ülke bir sıçrama yaşadığına şahit olduk. Demek ki engel olan din veya dini hassasiyet değil, idarecilerin ufku, feraseti, çalışkanlığı, azmi, korkusuzluğu; ayrıca bilim adamların marjinallikten uzak, dış güçlerin hakimiyetinden kurtulup milli bakışlarla yapacağı çalışmalarla da ilgiliydi.
Asıl konumuza dönersek, dinin sosyal hayat dışına itilmesi Türkiye’de bir zaman sonra artık cenaze yıkayacak kimsenin, namaz kıldıracak imamın olmamasıyla karşı karşıya kaldı. Bu talep en azından Müslümanların bu hizmetlerini yürütecek kurslar veya okulların açılmasını gündeme getirdi. Birinci devresi 4, ikinci devresi 3 yıl olan 7 yıl süreli ve bir bütün teşkil eden İmam Hatip Okulları 1951-1952 döneminde 7 ilde açıldı. 1963-1964 öğretim yılında İmam Hatip Okulları'na ilk defa parasız yatılı öğrenci alınmaya başladı. Okullar tamamen halktan toplanan yardımlarla yapılıyor, sonra devlete teslim ediliyordu. Aslında bu başlangıç imam hatiplerin ilk üvey evlat muamelesiydi. Bu okullarda modern imam yetiştirme hedefleniyordu. Din ile medeni hayatı mezcedecek imam. Bu bakımdan okulların müfredatına Kuran, Arapça, tefsir, hadis, fıkıh, hitabet, kelam, akait dersleri yanında; felsefe, tarih, coğrafya, matematik, resim, müzik, İngilizce, Fransızca, Almanca gibi dersler de konmuştu. Dolayısı ile İmam hatip öğrencisi hem liseyi okumuş oluyordu, hem de teolojik dersleri okuyarak müspet ilimle dini ilimleri aynı potada değerlendirip kıyaslama imkanı oluyordu.
Daha sonraki süreçlerde bu okulları bitiren öğrenciler de diğer öğrenciler gibi üniversitenin değişik fakültelerine girebilmek için herkesin katıldığı sınavlara katılıp, üstün başarılar sağlamayı başardılar. Bu ideolojik muhalif kesimin dikkatini çekti ve bazı kısıtlamalar, okulların sayısını azaltma, fişlenmiş okullar konumuna düşürüldü. Bu üvey evlat muamelesi okulları tökezletti, öğrenci sayısını iyice dip yaptırdı.
İmam hatiplerin ülke çapında silinmesi doyumsuz, sorumsuz, ahlaki kaygı veren, şüphe uyandıran bir neslin yetişmesine neden oldu. Dindar nesil yetiştirme adına son dönem siyaseti İmam hatiplere yeni bir format verdi. Bu gün imam hatipler dini ilimler yanında kültür dersleri ve müspet ilim derslerini almakla da kalmadı. Mesela kısa zamanda yabancı dilde önceki dillere ek, İspanyolca, Rusça, Çince, Japonca, Farsça gibi yabancı diller; Fen liseleri ayarında matematik ve fen dersleri de almaya başladı. Diğer yandan teknolojik gelişmeleri keşfetme adına TÜBİTAK projeleri, Teknofest yarışmalarında derece alabilecek seviyede iddia sahibi oldular. Edebiyatta, sanatta, sporda ciddi dereceler elde ediyorlar. Müzikte profesyonel koro ve enstrüman ekipleri kuran imam hatip Okullarımız bulunuyor. İlahiyat ve Diyanet alanında kendini geliştirmek isteyenlere Hafızlık İmam Hatip okulları, Arapça ağırlıklı dil okulları açıldı.
Bu yıl ilk meyvelerini vermeye başlayan bu Proje Anadolu İmam Hatiplerden YKS 2020’de ilk 10’da 3 öğrenci, ilk 50’de 15 öğrenci yer aldı. Geçen yıl ve bu yıl YKS sonuçlarının karşılaştırıldığı Milli Eğitim raporuna göre, başarı sıralamasında ilk 100’de 19, ilk 500’de 109, ilk 1000’de 214 öğrenci yer aldı. İlk 5 binde 964, ilk 10 binde 1673, ilk 15 binde 2 bin 359, ilk 20 binde 3 bin 54, ilk 50 binde 7 bin 23, ilk 100 binde 14 bin 861 öğrenci yer aldı.
Raporda, imam hatiplerin başarısının 2019 YKS’ye göre ciddi oranlarda artış gösterdiğine de dikkat çekiliyor. Buna göre ilk 500’de yüzde 13,54; ilk 1000’de 27,38; ilk 5 binde 44,10; ilk 10 binde 36, ilk 15 binde 37; artış sağlandığı görülmektedir. Bu başarı her yıl artacaktır.
İmam Hatiplerin bu başarısı halkın ciddi talebini doğurunca, devlet de okul arzını geliştirmiş, İmam Hatip Okulunu tercih eden her öğrencinin dışarıda kalmaması için gerekli çalışmaları yürütmüştür. Dolayısıyla artık okullar halk tarafından değil, devlet tarafından inşa edilmekte ve tefriş edilmektedir. Sınavla girilen ayrıcalıklı okullar arasına girmeyi başarmış, öğrencilerin ciddi taleplerini artık hepimiz görmekteyiz. İmam hatipliye artık cenaze yıkayıcısı gözüyle değil, bilim adamı, geleceğin siyasetçisi, hakimi, savcısı, mucidi, doktor, mühendisi gözüyle bakılmaya başlanmıştır.
Bu okullarımızın şu anki başarısında bir diğer önemli etken, okul idarecileri ve öğretmenlerinin mesai gözetmeden hummalı bir şekilde çalışmalarıdır. Öğrenciler değişik kurslarla desteklenmekte, hobi ve sanatsal etkinliklerle dinlendirilirken bir yandan da el becerileri kazandırılmaktadır. Veliler eskiden olduğu gibi öğrenciyi okula verip onu okulda unutmuyor. Takibatını yapıyor, öğretmenleriyle teşriki mesaide bulunurken, eğitim için ciddi harcamaları da göze almış bulunuyorlar.
Bütün bu olumlu bakış ve fedakar çalışmalar okullarımızı beklediğimiz yerlere doğru ulaştırmaktadır. Bu gün toplumda bulunan ciddi ahlaki zaaflar, İmam Hatip öğrencilerimizi de olumsuz etkileyebilmektedir. Öğrencilerimizden İmam Hatip adından dolayı elli yaşındaki bir insanın olgunluğu beklense de, bu mümkün değildir. Okula ilk gelişiyle, mezuniyet sürecinde öğrencinin kazandığı güzel davranışlar, haram-helal duyarlığı, yardım severlik, ibadetlerindeki hassasiyet konularında da güzel bir konuma geldiklerini müşahede etmekteyiz.
İmam Hatipliler Haftası vesilesiyle bu okullarımızı kısaca masaya yatırmamız, tarihçesine ve günümüzdeki konumuna bakmamız, bir Çiftlikköy İmam Hatipliler Dernek Başkanı olarak benim için önem arz etmektedir. Keşke tüm okullarımızın formatı bu şekilde olsa, tüm okullarımızdan ülkemiz için daha hassas nesiller yetişse, dini ile güncel hayatı, teknolojiyi ve bilimi bir arada değerlendirebilse ne ala olur. İmam hatip okullarımızı devletin yaptırdığı gibi, %99’u Müslüman olan ülkemizde camilerimizi de tip projelerle devletimiz yapsa. İhtiyaca göre, israfa kaçmadan, yap-yıka gerek kalmadan mimarisi ile gözleri dolduran camilerimiz olsa. Bunlar da benim temennilerim. Sağlıkla, esenlikle, afiyetle kalın.
|