Ziya Karatekin / Çiftlikköy Yazıları |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yazarın Diğer Yazıları |
|
KENTİN YAPAY DÜNYASINDA İNSANİ OLANA DOĞRU-II |
|
|
KENTİN YAPAY DÜNYASINDA İNSANİ OLANA DOĞRU |
|
|
KÜTÜPHANE VE MEDENİYET |
|
|
LİYAKAT |
|
|
AKİF |
|
|
SİNİR UÇLARIMIZLA OYNAYAN TERÖR |
|
|
BİRLİK RUHU |
|
|
'ESKİLERİN MASALLARI' VEYA KENDİMİZLE YÜZLEŞME |
|
|
(15 TEMMUZ ORDU MİLLET DESTANI'NDAN) SELA |
|
|
(15 TEMMUZ ORDU MİLLET DESTANI'NDAN) |
|
|
15 TEMMUZ ORDU MİLLET DESTANI'NDAN |
|
|
(15 TEMMUZ ORDU MİLLET DESTANI) |
|
|
BABA VE OĞUL |
|
|
MAHALLİ YAKLAŞIMLA EVRENSEL OLAN KAVRANIR MI? |
|
|
ANLAMAK |
|
|
LİYAKAT + PERFORMANS = KALİTE |
|
|
15 TEMMUZ MUHASEBESİ |
|
|
ILIMLI İSLAM PROJESİ YAHUT KAPİTALİZME YENİ YOL ARKADAŞI |
|
|
15 TEMMUZ'DA NE OLDU? (2) |
|
|
15 TEMMUZ'DA NE OLDU? |
|
|
ANLAMAK |
|
|
ALGI VE GERÇEKLİK |
|
|
O BİR KAHRAMANDI |
|
|
TARİH VE EDEBİYAT |
|
|
KÜTÜPHANE VE MEDENİYET |
|
|
HOCA |
|
|
BİR KİTABIN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ |
|
|
EBR-İ NİSAN VE ZEHİRLENEN DÜNYA |
|
|
FELAKETLER KARŞISINDA SINANMA |
|
|
AKREBİN KISKACI YAHUT CİNS ATLAR |
|
|
LİYAKAT |
|
|
ÜÇÜNCÜ DALGA |
|
|
MAHALLİ YAKLAŞIMLA EVRENSEL OLANA ULAŞILIR MI? |
|
|
TÜRK ŞİİRİNDE AŞK |
|
|
TÜRKÜ TADI |
|
|
SON BİR SÖZ VEYA HANGİ GERÇEKLİK? |
|
|
ŞİİRİN ZORUNLULUK OLMASI VE OLUŞUM EVRELERİ (2) |
|
|
ŞİİRİN ZORUNLULUK OLMASI VE OLUŞUM EVRELERİ |
|
|
Tarihsel Macera |
|
|
ŞİİR VE GERÇEKLİK (1) |
|
|
DELİ GÖMLEKLERİ |
|
|
ÇARŞAMBA SÖYLEŞİLERİ |
|
|
KALİTE |
|
|
EV |
|
|
ALGI VE GERÇEKLİK |
|
|
KÜLTÜR SANAT KENTİ YALOVA |
|
|
YALOVA' YA " FESTİVAL KÖYÜ" ÖNERİSİ |
|
|
ALGI VE GERÇEKLİK |
|
|
HEMŞERİLİK |
|
|
DELİ GÖMLEKLERİ |
|
|
EŞYANIN HAFIZASI |
|
|
EV |
|
|
TURİZM HAFTASI |
|
|
KÜTÜPHANE VE MEDENİYET |
|
|
Yeni eğitim öğretim yılının düşündürdükleri |
|
|
TÜRKİYE TASARIMI VE TÜRKİYE'NİN SEÇİMİ |
|
|
KENTİN YAPAY DÜNYASINDA İNSANİ OLANA DOĞRU-II |
|
|
YALOVA'DA ÇINARIN DALI KESİLMİŞTİR |
|
|
YENİ BİR YILIN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ |
|
|
ÇİFTLİKKÖY'ÜN BORULARI |
|
|
Değerli dostlar, |
|
|
TARİHİ YENİDEN ANLAMAK ÜZERİNE |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kentlerin, insan eliyle kurulmuş yapay yaşam alanları olduğunu, bir önceki yazımızda ifade etmiştik. Yani kentler, aslında insan doğasıyla birebir uyumlu yerler değil: güvenlik, iş bölümü, iletişim ve üretim tüketim ilişkisi gibi zorlayıcı birtakım nedenlerin dayatması sonucu inşa olunmuş yerlerdir.
Ancak, yukarıda saydığımız belirleyici unsurlar, hayatı mekanik bir döngünün içine hapseder, bu döngü ise insan ruhunun mahpesi haline gelir. İnsan ruhunu dar kalıplara hapseden bu yapay çevrede, onun özgürleşme arzusunun tek sığınağı olan kültür sanat dünyası, nefes almanın tek yolu olarak görünüyor.
Kente yön verenler olarak, insanımıza bu imkanı sunmalıyız. Sanatın değişik alanlarının boy verdiği ve onun yanı sıra kültürel çalışmaların teorik derinlik oluşturduğu bir kent, benzerleri arasında, etrafına ışık saçan yüzüyle öne çıkacaktır; iç yüzünde ise kendini gerçekleştiren ve aşma eğilimi gösteren insanın mutlu dünyası, sorunlar karşısında güçlü bireylerin varlığı karşımıza çıkacaktır. Böyle bir ortamda şiddetin ve suçun en aza indiği, sosyolojik bir gerçektir. Zira insanın iç dünyasının ahenge evrildiği böyle bir ortam, kaosa değil, medeniyete kapı aralar.
Her bir köşesinde şiir dinletileri, tiyatro gösterileri, resim sergileri, kütüphaneler, müzeler, sinemalar, sportif etkinlikleri, müziğin ve güzel seslerin boy verdiği bir kent, gerçek anlamda yaşayan bir kenttir. Uygarlığın kapıları buradan aralanır ve uygarlığa buradan yola çıkar; aksi durum ise kakafonik, kaotik bir didişme diyarıdır.
Gelin görün ki, Yalova'nın kültür sanat etkinlikleri için var olan mekanları, ihtiyaca cevap verecek nitelik ve yeterlilikte değil ancak, herşeye rağmen eldeki imkanlarla da yapılacak şeylerin olduğu görmezden gelin memeli.
Tabii ki, bütün bunların arzu edilen boyutta gerçekleşmesi için kentin kültür sanat mekanları, yani kültür sanat altyapısını inşa etmesi zorunluluğu vardır. Bunları gelecek yazımızda dilegetireceğiz.
Sevgiyle kalın.
|