-  Kurumsal  -  Reklam  -  İletişim 20 Nisan 2024 Cumartesi
       Güncel  -   Siyaset  -   İlçeler  -   Eğitim  -   Güncel  -   Magazin  -   Spor  -   Sağlık  -   Diğer  -   Kültür Sanat  -  
 
      
 
Başlıksız Belge
 Anasayfa    >  Güncel
  Geleceğin Çiftlikköy’üne adım atıldı   06.04.2016  
   Körfez geçiş köprüsü ve otoyol projesinin tamamlanmasıyla birlikte yoğun bir göç dalgasının beklendiği Çiftlikköy ilçesinde, Çiftlikköy Belediyesi tarafından mevcut durumu düzenleyecek ve 2025 yılını hedef alan ilçenin alt yapı ve büyüme planlarının çalışmasına başlandı. Hızlı büyümede oluşacak olumsuzlukların önüne geçmek için Yalova’da belki de ilk olacak çalışma Çiftlikköy’de start aldı.
   

Çiftlikköy Belediye Başkanı Ali Murat Silpagar tarafından oluşturulan kadro, meclisten de oy birliği ile geçen 4 kat uygulaması ve imar revizyon ilave planı ile birlikte geleceğin Çiftlikköy’ünü yönlendirecek çalışmalara başlıyor. Çiftlikköy’ün 1/25000’lik plana göre 2025 yılında nüfus artışının 157 Bine kadar çıkabiliyor. Çiftlikköy Belediyesinin Nisan ayı Meclis toplantısında sunum gerçekleştiren İmar Müdürü Ahmet Bilgin, Çiftlikköy’ün mevcut durumunu, çevre illere olan konumu, İstanbul’la olan bağlantı yolları ve havalimanlarına olan uzaklığını anlatarak, körfez geçiş köprüsü sonrası Çiftlikköy’ü bekleyen yoğun göçe hazırlıklı olunması gerektiğini söyledi.

“Körfez geçiş köprüsü ve Otoyol”

Bilgin; “Çiftlikköy’ün İstanbul’a körfez geçiş köprüsü sonrası 173 Km olan uzaklığının 129 Km’ye düşeceğini, Sabiha Gökçen Havalimanına da 135 Km’den olan mesafenin 45 Km’e düşeceğini ortalama 25-30 DK ‘da Sabiha Gökçen Havalimanına gidilebilineceğini söyledi. Geleceğin Çiftlikköy’ünü yönlendirecek faktörleri anlatan İmar Müdürü Ahmet Bilgin; Gelişen ulaşım ağı (Körfez geçiş köprüsü, deniz ulaşımı ve otoyol) nedeniyle sanayicinin ilk tercih alanı Çiftlikköy olacak. Devletin yatırım yapabileceği ciddi alanlar bulunuyor.” dedi.

“Binaların %30’u risk altında”

Kentleşmeyi yönlendirecek faktörleri anlatan Bilgin, “Çevre düzeni planı ile Çiftlikköy’ün mekansal gelişimini düşündük. Yatırımları, sanayileri, ulaşımı daha da aktif hale getirecek planlamayı düşündük. Katılımı mutlaka düşünmemiz gerekiyor. Konut alanı stoku; 1999 depremi öncesi bulunan binalar bizim için deprem riskli bulunan binalardır. 99 depremi sonrası binalar bizim için nispeten daha güvenli binalardır ama mevcudumuzun %30’u şuanda risk altında olan binalardır. Dolayısıyla konut stokumuz çok dikkatli ve çok iyi inceleyerek arttırmamız gerekiyor.”

“Hızlı büyümeye hazırlıklı olmalıyız”

Çorlu ile Çiftlikköy’ü karşılaştırarak gelişim sürecini anlatan Bilgin, Çorlu 1970’lerde 59 Bin, 1980’de 77 Bin, 1985’te 89 Bin ve 2014’te 235 Bin olmuş. Şu anki Çiftlikköy’ün bulunduğu konumu o yıllarda Çorlu yaşadı, çünkü İstanbul’daki hızlı sanayileşme neticesinde Çorlu sanayi bölgesi haline getirildi ve buna hızlı bir şekilde hazırlıksız yakalandıkları için de çok büyük sıkıntılar yaşadılar. Çorlu’nun her bölgesinde OSB bulunuyor, biz diyoruz ki OSB alanımız belli olsun ve oluşturacağımız alan hem Çiftlikköy’e hem de Yalova’ya hitap etsin istiyoruz. Eğer siz OSB’lere ve hızlı nüfus artışına hazırlıklı olamazsanız; bugün sokaklarımız, yollarımız, altyapılarımız, üstyapılarımız mümkün değil yeterli olamaz.”

“4 kat ile nüfus 157 bine ulaşıyor”

Çiftlikköy Belediyesinin 1/25000’lik planları yapılırken o dönemde yapılacak en iyi şeyle yapılmış ancak 1/25000 planlarını incelediğimizde bizim nüfusumuz 27 Bin olacağının ön görüldüğünü biliyorduk ama yanlış biliyormuşuz. Bizim 1/25000’lik planda bizim nüfusumuz 157 Bine kadar arttırabileceğimizi öğrendik. Bizlere soruluyordu 4 katı nasıl getireceksiniz? İşte burada görülüyor. 1/25000’de nüfusum 157 Bin ama mevcut imar planıyla nüfusumuz 97.180. mevcut kat sayılarını 2’den 4’e çıkarttığımız zaman gelen nüfusumuz da 125 bin oluyor.

“Çiftlikköy, Bodrum veya Muğla Olabilir”

Marmara bölgesinin bütün sanayi bölgelerinin ve yerleşim yerlerini demir ve karayolunu birbirine bağlayan ulaşım ağının en önemli noktası Çiftlikköy’dür. Çünkü köprünün çıkışında, İstanbul’a 5’dk, Ankara’ya 2,5 Saat, İzmir’e 2,5 saat ve Antalya’ya 5 saat. Sizlerin arayıp da bulamayacağınız imkanlar var burada. Sanayicinin ve yatırımcının arayıp bulamayacağı imkanlar var ve ayrıca Çiftlikköy’ün yaklaşık 7 km kıyı bandı olmasından ve kıyımızın kumsal olmasından dolayı insanların sosyal yaşam alanları için arayıp bulmayacağı imkanlar var. Burası bir bodrum olabilir. Bizim amacımız ve asıl hedefimiz 1/50000’lik ölçekte 1/25000’ de yapılan hataları yapmamak. Üst ölçekli planlar yapılırken Çiftlikköy’ün menfaatlerinin ne olacağını tayin etmek ve hata yapmamak.  

OZAN SÖYLER

      Köşe Yazarları

Ayhan Polat
Kalemin Gölgesi

‘Ahde Vefa Gecesi’nden alnımızın akıyla çıktık
İdris Durmuş


GÜNDEM SU
Süleyman Çelebi
Çeşni

Emanet ne demektir?

Copyright © 1995 - 2024
       Güncel  -   Siyaset  -   İlçeler  -   Eğitim  -   Güncel  -   Magazin  -   Spor  -   Sağlık  -   Diğer  -   Kültür Sanat  -  

Yalova Haber  -  Çiftlikköy Haber  -  Çınarcık Haber
 
Bu sitede yer alan tüm metin, resim ve içeriğin hakları www.ciftlikkoy.com.tr'a aittir. Haber, yazı ve fotoğraflar hiç bir şekilde kaynak gösterilerek dahi kullanılamaz. Kullanılması halinde yasal işlem başlatılır!